5,3 km

Zonet heb ik 5,3 km gelopen, eerder per ongeluk… Ik bedoel, zonder dat het mijn bedoeling was om zo’n afstand te lopen.

Tot nu toe probeerde ik samen met een paar vrienden twee keer per week te gaan lopen. We hadden een parcours van 3 km. Maar dikwijls paste het niet op één van beide dagen, en lukte het maar één keer. Of geen enkele keer. Dan ik ziek, dan een ander ziek, dan te slecht weer, enzovoort.

Een van die loopvrienden is nochtans van plan om zich in te schrijven voor de 5 km (voor beginners natuurlijk) in Antwerpen, op 22 april als ik me niet vergis. Op de dag dat daar voor de niet-beginners de 10 mijl worden georganiseerd. Terughoudend als ik ben, hield ik de boot af, omdat we tot nu toe slechts 3 km of 3,5 km konden lopen.

Omdat het mij vandeweek weer niet zal lukken om te lopen op de twee vaste dagen, ben ik alvast vanavond wat gaan lopen, alleen. Ik had voordien met de auto de afstand gemeten van een bepaald punt tot thuis, zijnde een goede 1,7 km. De teller stond op 1,8, maar die laatste 100 meter waren niet volledig, dus reken ik ze maar niet mee. Als ik die afstand liep en dan terugkeerde naar huis, zou ik dus 3,4 km gelopen hebben.

Bij aankomst vond ik dat ik nog wat reserve had, en was ik begonnen aan een toertje rond het blok. Ik meende mij van vroeger te herinneren dat het een 700 meter lang toertje was. Als ik dat nog twee keer kon lopen, zou ik net mijn 5 km gehaald hebben!

Enfin, na het eerste toertje kon ik eigenlijk al niet meer, maar ik ben toch nog zo’n 250 meter doorgelopen. Toen kon ik écht niet meer en ben ik op een slakkengangetje teruggehobbeld. Ik heb toen gauw eens met de auto het blokje rondgereden en groot was mijn verbazing toen bleek dat het toertje geen 700 meter maar 1400 meter lang was!

1,7 km + 1,7 km + 1,4 km + 0,25 km + 0,25 km = 5,3 km!

Jeuj! Ik zit al over de vijf kilometer! Ok, ok, het lijkt niet veel, zeker niet voor sportievelingen, maar voor zo’n onsportieve vadsige pad als ik is dat een overwinning.

Ik zal mij dan maar inschrijven voor Antwerpen zeker…

9 thoughts on “5,3 km

  1. Zo ben ik verleden jaar ook gestart met stappen, eerst begonnen met 7 km, nu op zaterdag en zondag telkens 20km. Regelmatig nog eens een 42 of een 50 kilometer er tussendoor, zo zie je maar, je weet waar je begint maar nooit waar je eindigd.

  2. Ik ben zelf dit weekend ook terug begonnen met joggen… Ik heb er eerlijkgezegd geen gedacht van hoe ver de afstand was, maar ’t heeft niet zo héél lang geduurd, en heeft redelijk wat pijn gedaan.

    Nuja, alle begin is moeilijk, en ik voel de benen vandaag ook wel. Maar ik ga doorzetten en weer regelmatig gaan lopen 🙂

  3. Pingback: 10 km « Alcyons nest

Geef een reactie

