Knuffelkikker

Zou ze haar kikker nog bij hebben? Zou ze snel getroost geweest zijn? Zal ze vannamiddag niet in paniek geraken als we daar niet op tijd aan de schoolpoort staan?

Stressen is dat, een kindje van 2,5 naar school doen. Zeker als je weet dat ze op de speelplaats begint te wenen, omdat ze daar haar juf niet meer ziet.

En ge kunt zo moeilijk gauw eens bellen he, om te vragen of ze haar kikker nog heeft. Gisteren zat haar potje voor haar appeltje niet meer in haar tas. Uitgevallen? Ergens verkeerd gelegd? Ik heb het pas thuis gezien en ben er vanmorgen vergeten naar vragen. Zal wel weer opduiken waarschijnlijk, maar hopelijk gebeurt dat niet met Kikker, want dat is haar grootste vriend. Naast papa en mama natuurlijk, maar die durven haar nogal eens naar school brengen en daar achterlaten tegenwoordig.

*Zucht*

Gelukkig zit ze nu in de klas en kan ik er vrij zeker van zijn dat ze zich daar wél amuseert.

16 thoughts on “Knuffelkikker

  1. Zou jij ook zo graag een vlieg willen zijn om eens te kunnen kijken hoe het gaat op school? Elke dag probeer ik los te peuteren hoe het is gegaan en of het leuk was, maar wijzer word ik er niet van. De juf zegt altijd : die deur van de klas is een magische deur en eens ze daar door zijn verdwijnen de traantjes vanzelf en denken ze maar aan één ding en dat is spelen. Onze zoon heeft niet echt een favoriete knuffel maar het zoontje van een vriendin is ook verknocht aan één en dezelfde, wat hij niet weet is dat tijgertje nog 2 identieke broertjes heeft, just in case.

  2. >> katjesnest:
    Inderdaad, als je vraagt wat ze allemaal gedaan heeft in de klas, dan is het meestal “stempelen” en een liedje zingen over de vier vingertjes en de duim. Meer doen ze daar precies niet, als je op Dochter haar verhaal moet voortgaan 🙂
    Ze heeft daarnaast nog verschillende andere knuffels, maar Kikker is topfavoriet. Samen met een wit handdoekje, maar dat mag niet mee naar school. En dat witte handdoekje moet af en toe ook wel in de was of het wordt een bruingrijs handdoekje. Gelukkig hebben we er daarvan ook wat in reserve…

  3. >> Chantal:
    Zijt maar gerust! Wat zou ik nu graag in de nabijheid van waar ik woon, werken, in plaats van met de trein naar Brussel te moeten. Het lijkt door die treinrit (die toch maar iets meer dan 20 minuten duurt) erg ver.

  4. >> dinzzz:
    Ze moét niet, maar ze is leergierig. Ze pikt vanalles op, maar bij de onthaalmoeder evolueert dat niet meer. Die heeft bvb niet de tijd om met de kindjes te knutselen of te knippen. Er zitten daar ook kindjes van verschillende leeftijden, van baby tot peuter. Nu zit ze bij leeftijdsgenootjes en leert ze liedjes en zo.
    En inderdaad, het is ook een besparing (opvang is duuuuuur, zeker met twee kindjes), en ik durf dat gerust zeggen. Waarom zou dat iets met schuldgevoel te maken moeten hebben? Het maakt het er echter voor ons absoluut niet makkelijker op, om twee kindjes op twee verschillende plaatsen te moeten afzetten, en dan liefst Dochter niet om 7u, maar wat later…

  5. >> dinzzz:
    Ik ook, ik ook… Aan de andere kant, ik ben heel laat naar de kleuterklas gegaan, en ik ben veel minder sociaal dan mijn zus, die vroeger gegaan is. Ik kan ook nog altijd niet recht knippen met een schaar 😀

  6. Het verhaaltje met de schaar heb ik al eerder gehoord. Wel grappig hoor. Ik denk niet dat je minder sociaal bent als je naar de kleuterklas gaat. Ik ben wel van kleinsaf geweest en ik ben nu ook niet supersociaal!

  7. Kleine meisjes worden groot, het valt voor ouders allemaal niet mee maar met haar kikker rect ze zich wel. Voor je het weet publiceert ze haar eerste wetenschappelijk artikel en denk jij, logjes lezend van een jonge vader, een tikje weemoedig terug aan de gloriedagen van de kikker.

  8. Pingback: Kikker « Alcyons nest

Geef een reactie

