Inconvenient truth

Is dat nu niet erg, dat de man die de wereld wakker geschud heeft (met mijn blog is het niet gelukt 🙂 ) met een documentaire over de opwarming van de aarde, zélf een gigantische energierekening heeft??

Ik citeer uit het artikel uit de krant:

“Terwijl het doorsnee gezin in de VS 10.656 kilowatt-uur (kWh) op de meter heeft per jaar, duidt die van de Gores maar liefst 221.000 kWh aan. Twintig keer meer dan het gemiddelde dus.”

En nog:
“Vorig jaar bedroeg de elektriciteitsfactuur van Gore 12.544,61 euro aan de Nashville Electric Service (NES). De gasrekening van de familie bedroeg 9.969 euro voor ’n jaar. ”

Ze moesten hem zijn Oscar weer afpakken.

8 thoughts on “Inconvenient truth

  1. Ik heb de film onlangs op school kunnen bekijken, en achteraf had ik het gevoel dat ik liever twee uurtjes les had gegeven.
    Nog voor de film eindigde, was ik ervan overtuigd dat dit een uitstekende verkiezingscampagne voor de man kon zijn, en wat hoor ik vanmorgen op de radio … meneer stelt zich inderdaad kandidaat!

  2. Ik zag hem tijdens de uitreiking en hij zag er niet bepaald patent uit moet ik zeggen. Hij torste nogal wat overgewicht. Als die cijfers kloppen, mogen ze hem ook van mij gerust die Oscar afpakken, zelfs als het om groene energie gaat, want ook die moet men niet verspillen.

  3. Pingback: Inconvenient truth (2) « Alcyons nest

  4. Ik ben alweer heel wat milder gestemd nu ik weet dat het weer één van die rechtse denktanks zijn die met die cijfers aan komen draven. Die zelf niet in de Global Warming theorie geloven. Al Gore heeft een groot huis, maar weten wij bijvoorbeeld of er ook medewerkers actief zijn in dat pand? Worden er Pc’s gebruikt? Kloppen die cijfers tout court. Aan het zwembad zal het niet liggen, mits dit verwarmd wordt met zonne-energie. Punt is dat ik mij niet kan voorstellen dat Gore niet slim genoeg zou zijn om op dat punt zijn zaken op orde te hebben.

Geef een reactie

