Thuiswerk

Gisteren had ik de kans op een dagje thuiswerk gegrepen om bij Zoon te blijven. Hij is eigenlijk niet meer zo ziek. Geen koorts meer, hij kan terug lachen en spelen, maar zijn eetlust is nog niet volledig terug. Morgen kan hij terug naar de onthaalmoeder.

Thuiswerk betekent echter wel werken, zodat Dochter toch naar de onthaalmoeder moest, want anders kan ik geen klop uitvoeren, met zo’n babbelgat in huis. En ’t is gelukt ook. Waar ik anders op het werk een ganse dag voor nodig heb, kan ik thuis afhandelen in een paar uur. Het voordeel van niet gestoord te worden door e-mails en telefoons.

Ik was ook van plan om te gaan lopen gisterenavond. Sinds ik een drietal weken geleden begonnen ben, lopen we toch al een 3,5 km. Vorige donderdag is het er echter bij ingeschoten; mijn beide compagnons hadden andere verplichtingen, en de verleiding was dan ook te groot om thuis te blijven. Laat het nu gisteren toch beginnen sneeuwen zeker! ’t Is er dus weer niet van gekomen…

4 thoughts on “Thuiswerk

  1. Ik heb dat ook, als ik al eens thuis mag werken – dan doe ik ook hetzelfde op minder tijd. En die hond die dan naast me ligt te slapen werkt ook zeer ontspannend.

    Waarom mogen we dat toch niet wat vaker?

Geef een reactie

