Nachtuil

Mijn vrouw moest vrijdag- en zaterdagnacht werken. Ze vertrekt dan tegen half acht ’s avonds en komt tegen acht uur ’s morgens ongeveer thuis. Dat betekent dat de kindjes ver klaar zijn om te gaan slapen tegen dat ze vertrekt. Ik doe dan nog de afwas en wat globaal opgeruim, en dan heb ik nog enkele uurtjes voor mij alleen.

Als ze op een weekdag ’s nachts moet werken, is dat veel minder leuk. Dan moet ik op tijd in mijn bedje liggen, want beide kindjes aankleden en flesje geven is dan voor mij ’s morgens. Nee, dan liever in het weekend, áls ze dan toch nachten wil doen.

Nu kon ik lekker computeren en tv-kijken tegelijk. Is het op de tv wat minder interessant, dan verhuis ik weer naar de pc en omgekeerd. Meer van het eerste dan van het tweede eigenlijk. Ik had wel de film ‘Van Helsing‘ nog liggen; ideaal moment, want mijn echtgenote heeft het niet zo op zulke films.

Resultaat: twee keer na 1u in bed beland. Vannacht: Zoon keel opengezet tegen 4u. Vandaag: echtgenote thuis (recuperatie voor nachtwerk). Conclusie: ben moe en kom niet graag werken.

14 thoughts on “Nachtuil

  1. >> Xixarro:
    Het weekend was dus voornamelijk rust. In de winter komen dikwijls mijn (relatief oude) computerspellen weer boven. En dan kan ik daar uren aan verspelen. Zeker als ik vastgeraakt ben in een of ander level. En dan moet je dat achterlaten om te gaan werken…

  2. Leve de nachtraverij! Vroeger was het bij lij dagelijkse kost. Vannacht ook niet veel geslapen. Vroeg in bed gekropen, maar ons Jud was ziek en verscheidene keren wakker geworden, gemaakt. Waardoor mijn dromerij werd onderbroken. Maar misschien al goed, want was in een soort van kraakpand aan het vechten met vrienden die ineens aan de heroïne zaten. En werd 1 keer geprikt door zo’n vieze spuit.

  3. >> Eve:
    Inderdaad. Als mijn vrouw dan thuiskomt tegen 8u na een nachtje werken, dan hebben de twee kleine spruiten (10m en 2j5m) hun flesje al gehad. Met wat geluk willen ze nog wat slapen daarachter, maar voor ’t zelfde geld ook niet. Dus als ik tot 1u tv kijk, heb ik het aan mezelf te wijten dat ik ’s morgens moe ben natuurlijk…

Geef een reactie

