Loopje

Gisterenavond ben ik voor de derde keer in een week gaan lopen! In de kou! Ik!

Ik vrees dat ik mezelf niet meer ben.

Enfin, something had to be done. Ik denk dat ik in de afgelopen weken per kerst- of nieuwjaarsgeschenkje gratis een kilogram gewicht bij heb gekregen. Die heb ik nog steeds trouwens. Misschien moet ik ze op eBay zetten.

Om mijn tamzakgehalte weer wat te drukken, ben ik gezwicht onder de druk van onzen drummer om mee te gaan joggen. Ik heb mij in de gauwte een onderhemdje aangeschaft in een sportwinkel, dat winddicht is. Zoiets gelijk de renners aantrekken, maar dan als onderhemdje. En ik moet zeggen, het werkt. Ik heb nog geen zuchtje trek gevoeld op mijn borst.

Met mijn extremiteiten beschermd tegen de kou (handschoenen, muts over mijn oren) heb ik gisteren toch weer 3,5 km gelopen. In hoeveel tijd weet ik niet juist, moet iets van een kwartier-twintig minuten geweest zijn. We hebben daarvoor een parcours uitgekozen in een provinciaal domein, rond een oude arm van de Dender. Niet op asfalt dus, kwestie van onze gewrichten wat te sparen.

Ik moet zeggen, ik had de eerste keer (vorige week dinsdag) precies meer reserves op het eind. Ik kon er toen nog een acceleratietje uitpersen voor de laatste paar honderd meters. Nu was ik tevreden met het gewoon uitsukkelen van de ronde.

Normaal gezien donderdag opnieuw. Da’s morgen. Ik ga nog stijf zijn van gisteren.

14 thoughts on “Loopje

  1. Ik heb beenvliesontstekingen opgelopen waar ik niet vanaf geraak. No more running for me. De laatste maand ben ik ook niet tot op de fitness geraakt :/ Na de examens ga ik daar zeker en vast terug werk van maken!
    Alcyon, blijven lopen he! Dat kilootje zal er snel af zijn. Drop het gewoon niet te dicht in mijn buurt. Mijn lichaam trekt vet aan.

  2. Mooie voornemens die in daden worden omgezet. Proficiat!
    Naar hets chijnt is het echter niet zo gezond om in zo’n koude te gaan lopen als je geen conditie hebt. Maar misschien kan het wel met dat speciale onderhemdje van je.

Geef een reactie

