Storm

Niets abnormaals eigenlijk, een storm in ons landje in de herfst of de winter. Alleen is het al een tijdje geleden, zodat we het een beetje vergeten zijn.

Speciale sfeer dus, gisteren in de loop van de dag. De storm moest nog op gang komen. Op de radio werden de eerste omgevallen bomen al gemeld. Zwarte wolkenstraten zeilden door de lucht. Regen waaide in vlagen eerder horizontaal dan vertikaal. Er hing een nerveuze spanning in de lucht.

Ik ben overal net aan ontsnapt. (Hoewel, niet zó net als De wandelaar… dat was too close for comfort.) Ik dacht, laat ik maar een treintje vroeger nemen; stel dat de treinen vertraging oplopen of zo. Een half uur nadat ik – met slechts een paar minuutjes vertraging – gearriveerd was in mijn eindstation, dondert er een boom op een trein net voor Denderleeuw, met als gevolg een uur vertraging voor bepaalde treinen die daar moesten passeren.

Een uurtje later kom ik eindelijk thuis met de kindjes. Op de plek waar ik mijn auto normaal gezien parkeer, ligt een zinken slab van de dakrand van de buren. Dat zou een iets dieper putje hebben kunnen veroorzaken dan de hagelbui van 29 juni 2005, die mijn auto in het passeren gepokt heeft.

Het enige wat bij ons – voor zover ik weet; ik ben bij daglicht nog niet buiten geweest – omgevallen is, is een tuinbeeldje. In gruzelementen. Maar och, daar liggen we niet wakker van. Er zijn ergere dingen, veel ergere dingen.

7 thoughts on “Storm

  1. Als het stormt, heb ik meestal wel prijs, maar gisteren waren de stormgoden me blijkbaar goedgezind, want ze hebben niets beschadigd. Ik ben toch telkens opgelucht als het ontij voorbij is.

  2. Ben hier toevallig terecht gekomen. Ik heb mss jullie hulp nodig. Op 16 juli (hevige storm) is ons huis onbewoonbaar geworden door een ingevallen tipgevel van de naastgelegen oppartementen in aanbouw. Verzekering nog steeds niet in orde en we zijn nu pas kunnen starten met de heropbouw. Nu is er een ganse gerechtsprocedure bezig en daarom heb ik een vraag voor jullie. Ergens in januari 2008 (de 19de???) moet er ergens in Ninove ook een tipgevel zijn ingevallen door een storm, het zou om dezelfde aannemer gaan, kunnen jullie mij hierover meer vertellen of zeggen waar of bij wie ik dit kan te weten komen?
    Alvast bedankt!!

Geef een reactie

