Kilofeestjes

Vrijdag vond het nieuwjaarsfeestje van mijn werk plaats. Gelukkig is er – mij althans – niets verliezigs overkomen. Zaterdagavond waren we uitgenodigd op een feest van mijn vrouw haar werk. Ook met een volledige menu, en ook met dansen achteraf.

Niets verliezigs? Integendeel, al die feestjes hebben op mij een aankomig effect. De kilo’s komen er weer bij, maar de beweging in de omgekeerde richting is bijlange zo evident niet, al val ik na het feestje terug in mijn normaal eetpatroon. Hier ben ik en hier blijf ik, lijken die kilo’s wel te denken…

13 thoughts on “Kilofeestjes

  1. Ik had vroeger het geluk een ‘doorjager’ te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Daar schijnt nu toch verandering in te komen. De ‘blokjaren’ … wanneer beginnen die eigenlijk? Ik bedoel daarmee de leeftijd waarop men begint aan te komen. In West-Vlaanderen noemen wij dat de blokjaren, maar ik weet niet of de rest van Vlaanderen dat woort kent en/of gebruikt.

  2. >> Smiling Cobra
    Blokjaren 🙂 Nog nooit gehoord. Ik zou denken dat het de studentenjaren zijn, maar niet dus.

    >> Alcyon
    Och, ik heb ook nog niet veel iets verliezigs meegemaakt. Na 6 jaar Leven in Leuven heb ik maar liefst 20kg ‘aankomigs’ in huis gehaald. Sinds vorige week ben ik met mijn vriend gestart met het opbouwen van een gezondere leefstijl. Geen frisdrank, geen mayonaise en veel meer groenten… laten we hopen dat het helpt.

  3. >> Elenchi:
    Och, in Leuven viel het bij mij nog mee. Al werd er redelijk wat kebab, friet en bier geconsumeerd, ik had er ook beweging. Verschillende keren per dag van hier naar daar met de fiets. Het is pas na Leuven dat ik stilaan aan het uitdijen ben…

Geef een reactie

