Vinger

Amai, al anderhalve week van mijn verlof gepasseerd. ’t Gaat toch snel. En buiten de feestdagen – die we goed zijn doorgekomen, misschien een beetje verdikt, dat wel – is er eigenlijk niet veel gebeurd. Kan ook niet; ik ben de hele dag thuis, bij de kindjes, terwijl mijn vrouw uit werken is. Eigenlijk zijn er op de ganse dag maar enkele uurtjes die ik naar eigen goeddunken kan invullen. ’s Morgens, nadat Zoon zijn eerste flesje heeft gedronken en nog wat voortslaapt en voordat Dochter wakker wordt. Dus zo’n anderhalf uur tussen half zeven en acht uur. Als ik er niet voor kies om ook terug in bed te kruipen. En dan na de middag, als ze allebei hun middagmaal achter de kiezen – ahum, niet letterlijk te nemen in het geval van Zoon – hebben en hun siësta houden.

Daartussenin ben ik bijna altijd wel met een van beiden bezig. Of ben ik voor Zoon een rantsoen middagmaaltjes aan het klaarmaken om in te vriezen.

Als er niet meer gebeurt, kan ik hier ook niet veel schrijven he. Ik zou hier kunnen beginnen zagen over mijn vinger die zeer doet. Zaterdag heb ik de auto’s afgewassen. Ze waren zo smerig dat ik naar de nummerplaat moest kijken om te weten welke de mijne was en welke die van mijn vrouw was. OK, da’s wat overdreven. Maar smerig waren ze. Die van mijn vrouw heb ik zo ongeveer drie keer gepoetst. Met een spons, met een zeemvel en met een droge doek. Want de spons kon alleen maar de harde korst van het vuil verwijderen. En daar moet ik dus ergens een wondje in mijn vinger hebben opgelopen. Geen idee waar, maar die vinger stak dus dikwijls mee in het ondertussen zowat zwarte water waarin ik de spons sopte. Tegen de avond, na het douchen, heb ik die dan wel ontsmet natuurlijk. ’s Anderendaags nogmaals, want het wondje zag wat rood. Eergisteren zag het nog wat roder en werd het al wat dikker. Gisteren stond het echt dik en deed mijn vinger pijn. In de veronderstelling dat er etter zou inzitten, ben ik aan de slag gegaan met een naald. Dat heeft niets opgelost. Integendeel misschien, tegen de avond schoot ik een halve meter de lucht in als er iets tegen de vinger kwam. Mijn hele hand deed intussen zeer. Mijn vrouw heeft een dikke dot ontsmettende zalf op de wonde gelegd, maar vannacht zat er precies nog altijd een drummer in, zo bonken dat het deed.

Vanmorgen zag de wonde wit in het midden, met daarrond donkerrood-zwart. Toch maar naar de dokter gegaan. Met ontsmetting alleen was het niet meer op te lossen; de ontsteking zat al in de hele vinger. Daarom mag ik nu antibiotica nemen…

Als je rechts bent, is het geen evidentie om uw achterwerk proper af te kuisen met uw linkerhand (allez, met wc-papier in de linkerhand natuurlijk).

5 thoughts on “Vinger

  1. >> Young Crazy Fool:
    Tja, op de vinger ernaast had ik ook een wondje, maar dat is niet ontstoken, alhoewel het mee in de emmer ondergedompeld werd. Het erin steken met een naald (die ik nochtans ontsmet had) zal er geen goed aan gedaan hebben misschien?

Geef een reactie

