Rare ik

Ik heb weer huiswerk gekregen. Sofie van Sportfanaat is nieuwsgierig naar mijn rare gewoontes. Rare gewoontes, ik?

1. Ik moet in bed altijd beginnen op mijn rug. Na een tijdje (variabel) draai ik mij op mijn linkerzij. Meestal. Soms doe ik eens avontuurlijk en keer ik mij naar rechts. Als ik mij op aanporren van mijn vrouw onmiddellijk op mijn linkerzij leg, dan lig ik een tijdje wakker, waarna ik van frustratie toch op mijn rug moet gaan liggen, anders kan ik onmogelijk de slaap vatten. Dit tot ergernis van mijn vrouw, die haar slaappositie, soepel als ze is, regelt naargelang de mijne, maar het liefst niet te vaak wil veranderen. Is dat raar?

2. Ik eet weinig fruit, zeker niet uit het vuistje. Reden: ik haat plakkerige handen, na bijvoorbeeld het verorberen van een sappige peer. Ik eet nochtans graag peren, zeker als ze nog stevig zijn. Fruit moet bij mij geschild in een potje. Behalve bananen, daar zit van nature een handige verpakking rond. Da’s toch ook niet raar?

3. Ik word ongaarne nat, tenzij in eigen bad of douche. Of zwembad eventueel. Regen kan mij niet bekoren. Mij wassen ‘op een ander’, bijvoorbeeld in de douches van de fitnessruimte op het werk, is voor mij een van de gruwelen des levens. Exit fitnessen op het werk dus. Een even grote hekel heb ik aan de kotjes in de zwembaden waar je je zogezegd kan droog wrijven en aankleden. Tegen dat ik aangekleed ben, ben ik alweer nat van de plakkerige hitte die er steevast heerst. En ik zit niet gaarne nat in mijn kleren; wat is daar nu raar aan?

4. Mijn auto moet vanbinnen proper blijven. Het is geen snackbar of rijdende vuilnisbelt, dus als u ooit meerijdt, begin niet te knabbelen aan brokkelige koekjes of ik bind u onderweg aan een boom. Bij mijn vrouw in de auto daarentegen vind ik af en toe eens een half uitgedroogd, afgeknaagd appelklokhuis. Je auto netjes houden, da’s toch gewoon economisch denken (zodat je hem later voor meer geld kan verkopen) en hygiënisch?

5. Eens ik aan een spelletje op de computer begin, geraak ik er nog moeilijk van weg. Hmm, ook onvoldoende raar; vele jongens en mannen zijn zo.

6. Af en toe kook ik wel eens. Soms de gewone kost, maar dikwijls ook experimenteel. Ik zoek dan een lekker recept op internet, uitgaande van een of ander ingrediënt waarvan we een overvloed zitten hebben in de diepvries en waar we dringend eens een deel moeten van opeten. Maar van de recepten op internet mankeer ik dan dikwijls weer andere ingrediënten, die ik dan vervang door rammenas. Soms ook andere dingen, maar dikwijls rammenas. Vraag mij niet waarom, die ligt in onze koelkast en ik gooi dat overal bij. Net als massa’s verschillende kruiden, tot wanhoop van mijn vrouw. Da’s experimenteel koken, da’s toch ook niet echt raar he.

Dus zes rare gewoontes opsommen, hmmm, daar moet ik nog even over nadenken. Ondertussen mogen Sponzen Ridder en Dawnofnone een poging ondernemen. Als ze dat nog niet gedaan hebben; ik ben de laatste week niet echt meer op de hoogte.

4 thoughts on “Rare ik

  1. Helemaal met je eens, vooral nr 3, 4 en 5 … die zwembadkotjes aaah bah en het geurt daar altijd naar stinkvoeten bah bah bah…
    Ook ik kan zo moeilijk stoppen eens ik een spelletje aan het spelen ben… tot aan de volgende stage maak ik mezelf weer keer op keer wijs…. 😉

    Gelukkig nieuwjaar!

Geef een reactie

