Speelgoed

Dit begint een ramp te worden. Eerst was er Sint-Maarten. Onze kindjes kregen van de onthaalmoeder een (ok, nog redelijk klein) Sint-Maartengeschenk. In de gemeente waar wij wonen, komt die heilige de kindjes namelijk verblijden op 11 november.

Een goede twee weken later ongeveer krijgen de kindjes Sinterklaasgeschenken van de papa zijn werk. Als ze ’t u geven, zeg je niet nee; bestel je niks, dan heb je ook niks. Enfin, Sinterklaas kwam ook langs bij mijn ouders, bij mijn schoonouders en bij de meter van Dochter (zus van mijn vrouw). Met een week tussen.

En nu wordt het ingewikkeld. Zaterdag was het kerstfeest op het werk van mijn vrouw. Een zakje snoep, wat knuffels en een vis-de-eendjes-uit-de-dunne-plastieken-vijver-spel. Zondag echter kwam Sinterklaas dan in de vorm van de peter van Zoon (broer van mijn vrouw). Dochter kreeg natuurlijk ook nog iets.

Volgende week is het ten slotte nog kerstfeest van de mutualiteit, waar ze weer wat pakjes krijgen. En snoep. En dan zijn we nog afwezig gebleven op het sinterklaasfeest van de onthaalouders in onze gemeente.

Nog een geluk dat ze nog klein is, want die opeenvolging van sinten met tussendoor een kerstman en dan weer een sint en dan weer de kerstman is genoeg om een wat groter kind alle geloof in heiligen/kerstmannen te ontnemen.

Ons huis puilt ondertussen uit van het speelgoed. Dochter weet niet waarmee eerst te spelen. En natuurlijk moet eerst het speelgoed van Zoon de keuringscommissie passeren. Ze zijn er zeker niet gelukkiger door.

Nieuwjaar moet ook nog komen. De eerstvolgende die nog komt vragen wat voor speelgoed de kinderen moeten hebben, gooi ik met zijn klikken en klakken de straat op. En het speelgoed verkoop ik op eBay.

10 thoughts on “Speelgoed

  1. Dat van die klikken en klakken vind ik nogal een grove borstel voor iemand die een cadeautje wil geven. En verkopen op eBay … misschien kun je zelf Sinterklaas of Kerstman spelen en arme kindjes plezieren.

  2. Op het werk van mijn man kregen de kinderen een waardebon van Fun en supreme awards dan kunnen we het geven van geschenkjes een beetje spreiden. Af en toe brengen we speelgoed naar de zolder en nemen dan wat anders naar beneden zodat ze altijd iets nieuws ontdekken.

  3. Alcyon, groot gelijk.

    Onze kids hebben ook veeeeeeeel te veel spulletjes en ik maak me nu al zorgen hoe ik aan die goedbedoeldende, enthousiaste familieleden ga vertellen dat ik liever heb dat ze dit jaar geen cadeautjes *mogen* meebrengen…

    Want dat ligt natuurlijk gevoeldig.

  4. Ik zou het speelgoed gewoon eventjes in de kast steken. Ze zullen snel genoeg vergeten dat er nog iets anders is om mee te spelen en dan kan je ze later weer blij maken… en je voorkomt overstimulatie hetwelk voor kinderen nooit optimaal is.

Geef een reactie

