Esemes

Ik heb weer een stokje toegeworpen gekregen, deze keer eentje van pironik. Eén ding valt er wel te zeggen over op weblogs circulerende stokjes – ik moet niet zoeken naar inspiratie.

Alhoewel, de opdracht luidt: archiveer uw dierbaarste sms-jes. En dat voor iemand die smsjes zo snel wist dat hij ze bijna nog niet gelezen krijgt. Er valt dus eigenlijk niet veel te zeggen. Toevallig heb ik nog een smsje staan in mijn inbox.

Volgende rep di 5dec ter voorbereiding van optreden van 16dec. Tot dan!

Kort en bondig. Daarvoor dienen smsjes zie, een afspraak vastleggen. En je kan dat dan zo handig nog even bewaren in je inbox zodat je er later op kan terugvallen. He ja, nu ik er aan denk, het mag eigenlijk gewist worden; de 5de is al gepasseerd.

Voor een ander smsje moet ik al gaan grasduinen in het smsjesarchief van mijn gsm. Daar zit toch wel zeker een bewaard berichtje in dat ik zelf verzonden heb.

Deze morgen om kwart na zeven is de 2de kleine *********** geboren. Hij luistert (nog niet) naar de naam ***** ***** *****, is al 49 cm groot en 3 kg130 zwaar!

Met dit berichtje bracht ik vrienden en familie op de hoogte van de terwereldkoming van Zoon. Nee, hij heet niet ‘sterretje sterretje sterretje’. Alhoewel je daar tegenwoordig niet van moet verschieten. Pittig detail: bij de aangifte op het stadhuis heb ik eigenlijk twee andere namen opgegeven dan degene die ik eerst via sms verspreid had. Onze kindjes dragen naast hun voornamen nog twee andere ‘voor’namen, die ofwel die van peter of meter zijn, ofwel door hen gekozen zijn. In het geval van Zoon, was een van de gekozen namen eigenlijk ook een keuze van ons. Met het uiteindelijke drietal waren we eigenlijk niet zo content, omdat de drie namen niet zo bij elkaar pasten, zodat we op de valreep de volgorde én een van de namen hebben veranderd…

*krak* Het stokje breekt in drie. De drie fragmenten lanceer ik in de richting van – geheel willekeurig uitgekozen –  Pierre du coin, Cursief huigje en Xixarro. Bobbie attack!

3 thoughts on “Esemes

  1. Pingback: SMS - inbox « Xix’ weblog

Geef een reactie

