Kerstmarkten

Het plan was om deze avond na het werk met een paar collega’s de kerstmarkt in Brussel te bezoeken. Als ik echter uit het raam kijk…

Tegenwoordig moet elke zichzelf respecterende stad wel een kerstmarkt organiseren. Alhoewel ik niet echt warm loop voor kerstmarkten, kan het bij wijlen wel eens gesjellig zijn om erop rond te kuieren. Zeker als het weer wat mee zit. Het mag koud zijn, het mag zelfs gesneeuwd hebben, dat hoort er gewoon bij. Maar geen wind alstublieft. En zeker geen regen.

Eind volgende week is Big In Belgium gevraagd om een optreden van twee uren te geven op de kerstmarkt van Loppem. We zouden daarbij op een aanhangwagen van een vrachtwagen geplaatst worden. Als het dan ook zo’n weer is zoals vandaag, dan zal ’t nog plezant worden. Er is weinig lol te halen uit twee uur staan verkleumen achter je instrument. Voor één keer mag de aarde van mij opwarmen. Alleen op 16 december bijvoorbeeld. Eventueel alleen in Loppem; de ijskappen mogen bevroren blijven. Een microklimaatje, een hogedrukgebiedje of zo, daarmee moet het toch lukken?  

11 thoughts on “Kerstmarkten

  1. >> Smiling Cobra:
    Ik meen mij te herinneren dat het niet echt uw genre muziek is dat we spelen, anders zou ik zeggen, kom eens af; er zullen wel een paar drankgelegenheden zijn waar we er enen kunnen nemen (ene maar, want ik moet dan nog rijden 😉 )

  2. En welk genre is dat dan wel?
    16 december is een drukke dag blijkbaar, mijn oudste klarinettert dan in een tuincentrum, de tweede sopraansaxt in de kerk, en mijn echtgenooit fiddlet voor de Schotten in een Groningse Borg, allemaal overdekt zoals dat hoort in deze tijd van het jaar.
    Is er daar op die markt geen hetelucht kanon te regelen? Koude instrumenten willen niks, en koude vingers al helemaal niet.

Geef een reactie

