Hitparade

De laatste tijd is het druk hier op het werk. Een nieuwe wetgeving moet geschreven worden, waarvoor onze juristen regelmatig op ons beroep doen. Andere dingen blijven hier maar liggen op mijn bureau zonder afgewerkt te geraken. Toen ik met deze blog begon eind juli, was het zomer en wat rustiger. Nu heb ik steeds minder tijd om iets deftigs te schrijven. ’s Avonds ben ik meestal blij als het eten achter de kiezen is, de kindjes gevoed zijn en braaf in hun bedjes liggen, en er geen dringende mails meer wachten, zodat de pc uitgezet kan worden en ik in de zetel kan ploffen met een boek. Of om naar Green Wing of Martin Heylen in Siberië te kijken op tv. Als ik al geen tijd heb om zelf nog veel te schrijven, schiet het lezen van andermans blog er natuurlijk ook bij in.

Ik voel mij dus genoopt om allereerst jammer genoeg driewerf helaas het lezen van blogs te beperken tot het diagonaal doorlopen ervan. En het schrijven van berichtjes hier, welja, ik ga proberen mijn schuldgevoelens opzij te zetten als ik slechts om de paar dagen iets nieuws post. En dat terwijl mijn bezoekersaantallen net aan het stijgen waren.

Hoe die bezoekers hier trouwens toekomen, blijft mij toch af en toe verbazen. Aanvoerder van de hitlijsten is nog steeds het inkuilen van maïs en wat daarbij komt kijken (43 keer). Mensen die sukkelen met een stijve nek komen op de tweede plaats (36 lijdenden). Er zijn vervolgens net iets meer mensen geïnteresseerd in de ‘djoef van de week’ (website betreden op eigen risico; oogletsel kan het gevolg zijn van deze onverantwoorde actie) dan in de Bijbel (respectievelijk 32 keer en 31 keer). De valse god van de televisie verdringt die van de Bijbel. Meidoornhagen en de thee die ervan gemaakt wordt (een paar zoektermen bijeengeklutst) gaan met 24 zoektermen in de achtervolging van de kopgroep. Het peloton is een bont allegaartje van ignobelprijzen, kelder (kosten,…), orgaandonatie en nog wat. Vreemd genoeg komt de letter ‘t’ als zoekterm regelmatig terug, als enige letter van het alfabet. Mis ik iets? Is er iets gebeurd met de letter t dat ik zou moeten weten?

Een paar keer zoekt men naar medebloggers. Alcyon zelf wordt het meest gezocht, samen met Tim Van Steendam (zal wel te maken hebben met zijn gooi naar radioroem). Heidi Schoefs, Buddha, De Wandelaar en Smiling Cobra zijn de anderen.

Sommige mensen lijken echt te praten tegen hun zoekmachine. Zo beginnen verschillende zoektermen met “Wat kan ik doen…”, “Wat kan je maken…”, “Wat is een..”. Het strafst was toch het bevelende “Laat mij de franse naamvallen zien”.

Ook was er iemand die blijkbaar speelde met de gedachte om een eigen bedrijfje op te richten: “Hoeveel kost een wietkwekerij”. Ik zou die persoon willen doorverwijzen naar de site van de Vlaamse Overheid voor startende ondernemers.

Ten slotte zijn er nog de termen die mij hoogst nieuwsgierig of verwonderd maken. “Vrouwen kaka doen in wc” is er zo één, en ook “mijn vrouw naakt gefotografeerd”…

5 thoughts on “Hitparade

  1. Wat ik over het bijhouden van een blog kan zeggen. Het moet leuk blijven en niet aanvoelen als een verplichting.

    Ik kan best begrijpen dat je niet altijd zin hebt om je vrije tijd achter een pc te slijten. Met mijn nieuw werk in zicht ga ik ook minder tijd hebben om tijdens de werkdag te kunnen doorbrengen op de wilde baren.

    Best leuk hoe mensen terecht komen op een blog, naar wat ze zoeken…

  2. Die letter t als zoekterm verschijnt ook bijna elke dag op mijn lijstje en ik kan ook niet achterhalen waar die vandaan komt.
    Het bijhouden van een blog kost inderdaad veel meer tijd dan ik ooit had kunnen vermoeden. Ik had ook al eens het besluit genomen om minder commentaren te geven, maar het duurde niet lang of ik was weer bezig.
    Aha, ik heb geen link gekregen! 👿

  3. elke dag schrijven is geen MUST, je moet het doen als je zin en tijd hebt, net als lezen van logs. We hebben allemaal wel eens van die periodes…… hou wel tijd over om te relaxen okay? Dat is belangrijk….. fijn weekend!!

Geef een reactie

