Vroeg

Ik heb deze morgen een vroegere trein genomen (6u44) omdat het redelijk druk is op het werk. Je ziet mijn bureautafel bijna niet meer onder de papieren. En met een overleg gisterennamiddag ben ik er niet toe gekomen om iets te doen waar iemand anders deze voormiddag gaat komen om zagen. Zodoende.

Op de trein zag ik zo wel een aantal ‘bekende’ gezichten. Mensen die ’s avonds dikwijls dezelfde trein als ik nemen om naar huis te gaan. Ergo: die moeten langer werken dan ik.

Het viel mij ook in hoe weinig ik eigenlijk nog naar buiten kijk als ik op de trein zit. OK, ’t is nu toch te donker om iets meer te zien dan de weerspiegeling van de coupé in de ruit of een occasioneel straatlicht, maar dan nog. Ik stap op de trein, ik neem mijn boek en ik ben verdiept tot in Brussel. Als ik toch eens opkijk, komt het landschap mij af en toe zo onbekend voor, dat een scheut van ongerustheid door mijn darmen schiet omdat ik dan betwijfel of ik wel op de goeie trein zit…

15 thoughts on “Vroeg

  1. >> Gypsy_eyes:
    Ahum, toch sta ik niet op om 5u zoals je dacht, maar om iets voor 6. Mijn echtgenote staat vaak nog iets vroeger op dan ik.
    En om zes uur opstaan, da’s toch zo gek niet als werkende mens? Het perron staat alleszins vol, wanneer ik de trein neem…

  2. Ik ben eerst een metrokrantlezer, en nadien een observer op de trein: niets plezanter dan andere mensen analyseren 🙂

    Ik sta meestal om half zeven op, om rond 7 de trein te nemen naar het werk. Da’s vroeg genoeg, gelukkig ben ik daar binnenkort vanaf 🙂

  3. Ook ik zit steeds te lezen op de trein. Soms een boek, soms de Humo of de Wielergazet. Zolang dat ik me maar kan bezig houden. ’s Avonds moet ik nu dikwijls in Halle overstappen en heb altijd schrik dat ik vergeet over te stappen als ik zo druk bezig ben. Heb zo mijn broer eens zien doorrijden aan ons station hier.

  4. Nu ik bijna nooit de trein meer neem, komt het me niet zoveel meer voor om zo plotseling te schrikken, maar het is wel heel herkenbaar. Ik heb het soms zelfs in de auto, zo in gedachten verzonken dat ik plotseling twijfel of ik wel de goede snelweg heb genomen!

Geef een reactie

