Potje (3), muggen, BVAA’s en Anathema

– Gisteren is de helft van de plaspogingen (één) op een stoel en de vloer beland. De andere helft (euh, ook één dus) is in het potje terechtgekomen. Fier als een gieter natuurlijk. En toen kreeg ze een paar snoepjes als beloning. Leek ons een goed systeem. Onze tweejarige ontdekte echter direct de zwakke plek. De snoepjes waren op en toen ze er niet nog wat meer kreeg, was haar reactie: “Pipi doen!”. Wij denken: als je pipi doet in het potje, krijg je een snoepje. Zij denkt: als ik een snoepje wil, moet ik pipi doen in het potje. Kleine nuance. In het overleg tussen brein en blaas zijn er nog wat discussiepunten, zodat ze onverrichterzake haar broek weer kon optrekken. Ze kan het nog niet zó sturen dat ze haar plasje twee-drie keer kan onderbreken om elke keer beloond te worden…

– Na een muggenloze zomer hebben ze ons nu precies ontdekt. En uit wraak mikken ze precies op de meest ambetante plekken. Ik ben gestoken op het topje van mijn pink (grmbl!) en in mijn hals. Daar lijkt het zo hard op een puist dat ik blij ben dat mijn vrouw het nog niet gezien heeft, of in een onbewaakt moment van mijn kant zou ze erin knijpen (gnn!). Dochtertje is geprikt op de zijkant en onderkant van haar voetje, ocharme. Ze wordt gek van haar schoentjes.

– Volgende keer stem ik op alle Belgen van allochtone afkomst op een bepaalde lijst. Ik ben een beetje laat met mijn besluit, maar het had weinig uitgemaakt. Ik denk niet dat er op de lijst waarop ik vorige zondag heb gestemd, BVAA’s stonden.

– ‘Eternity’ van Anathema ligt op in de auto. De plaat is ondertussen van 1996, maar beneemt mij bij momenten nog steeds de adem. Een kruising van rustige metal (als je het dan nog zo kan noemen) met Pink Floyd.

8 thoughts on “Potje (3), muggen, BVAA’s en Anathema

  1. – onze zoon heeft gisteren zijn grote behoefte naast het potje gedaan, even niet kijken en … te laat. Vandaag kreeg hij een noepje en ging het pipi doen vanzelf. Ik houd mij vast voor de rest van de dag. het zal weer veel poetsen worden. Het is leuk om te horen dat het niet alleen hier grote miserie is.
    – Onze Anathema collectie beperkt zich tot 3 cd’s van 1998 tot 2001. op de laatste staat Eternity part 2 en 3. Mooi!

  2. >> katjesnest:
    – Het schijnt het beste te zijn als ze dan echt compleet geen pampers meer dragen, maar zo masochistisch zijn we nu ook weer niet dat we ze ’s nachts geen pamper meer aandoen. En ik vraag mij af hoe we het gaan doen bij mijn ouders en schoonouders (onze tapijten zijn even opgeborgen, maar daar…) en onthaalmoeder…
    – De rest van de CD is eveneens prachtig…

  3. Dat van die snoepjes was voorspelbaar. Kinderen zijn snugger op dat gebied.
    En muggenbeten heb ik nog nooit van mijn leven gehad. Geen enkele. Men zegt dat ik vermoedelijk een geur heb die ze niet bevalt, maar ik bestuif nochtans iedere morgen mijn oksels met aromatische vloeistoffen.

Geef een reactie

