Maïs en EPO

Vreemd toch hoe sommige mensen op deze blog terechtkomen. De zoektermen laten dikwijls niet na mij te verbazen. Soms zitten ze er ‘bosj op’; bijvoorbeeld als ze een recept zoeken voor een Cornish pasty. Ook voor informatie over bijzonnen of over de laatste cd van Johnny Cash zitten ze niet direct verkeerd. En ik kan alleen maar hopen dat degene die als zoekterm “dialect toet” heeft ingegeven, gevonden heeft wat hij/zij zocht bij “Ja en nee“. Zo voel ik mij toch nog een beetje nuttig.

Ik wou eens beginnen met het bijhouden van de grappigste of meest aparte zoektermen, waarop mijn vrouw mij direct voor halve zool hield. Ik kan er toch ook niet aan doen dat ik hou van lijstjes en databankjes?

Had ik het gedaan, dan stond op de eerste plaats waarschijnlijk iets wat ik niet direct verwacht zou hebben. Bijna elke dag komen er één of meerdere mensen hier terecht, wanneer ze iets zoeken over het bewaren of inkuilen van maïs. Wie moet er seks in zijn titel zetten om bezoekers te trekken, als maïs even goed werkt?

Hier rechts is het trouwens een beetje te volgen, onder “U bezocht de laatste 2 dagen het meest…”.

De Wandelaar heeft per toeval eens gemerkt dat men zijn foto’s zonder zijn medeweten heeft verwerkt in een Powerpointpresentatie en zet er daarom sindsdien een soort van watermerk op. Misschien moet ik daar ook eens over nadenken… Anders zie ik binnenkort mijn schoonfamilie en hun maïskuil ergens opduiken op het internet.

Meestal zitten de zoektermen er een flink eind naast. Het spijt mij, over het oogsten van zuurkool en plaatjes van honden in de regen vind je hier niks… Maar kijk gerust even rond!

Wat ik wel koddig vond, is dat iemand de zoekterm “Buif” heeft ingegeven. Als men het British Underwater Image Festival zocht, zat men hier inderdaad verkeerd; ik heb het over het woordje dat mijn dochter gebruikt voor een duif.

Een meer verontrustende term, en dan nog getypt in hoofdletters, dus de zoeker moet echt wanhopig geweest zijn, was: “HOE GERAAK IK AAN EPO?”. Nounou. Meneer Dedecker, het spijt mij, ik behoor niet tot de top van de wielrennerij. Zelfs niet tot de drab op de bodem van de ketel van de wielrennerij. Ik zou het dus niet weten.

11 thoughts on “Maïs en EPO

  1. >> Nathalie:
    Bij WordPress kan je die bij de statistieken terugvinden. Ze zijn anoniem natuurlijk. Zelfs tot 7 dagen terug, heb ik net ontdekt. De dag van vandaag en gisteren worden getoond, maar als je op de titel klikt, komen ook die van de andere dagen terug tevoorschijn. Dat wist ik zelf nog niet 🙂 .

  2. bij mij is het dus vooral naakt
    naakte oudjes, naakte meisjes, naakte man op fiets, enz…
    en niet te vergeten confituur fabriek.

    waarschijnlijk zweefde het onderwerp vrij in de lucht en hebben we beide dat ophetzelfde moment opgenomen.

  3. Knap overzicht, als je echt van cijfertjes en databanken houd, moet je google analytics eens proberen. Daar zijn de mogelijkheden ivm statistieken over je bezoekers erg uitgebreid.
    Ik ben volop bezig er een post over te maken, maar heb nog wat voorbereidingswerk te doen;

Geef een reactie

