Koppel x2

Al sinds een week zie ik elke morgen een jong Noord-Afrikaansachtig koppeltje – zij compleet met hoofddoek – staan als ik boven aan de roltrap van de metro ben. De eerste keer dat ik hen zag, lieten ze elkaar schielijk los. Nu passen ze beter op; zodra er iemand in aantocht is, nemen ze wat afstand en kijken ze verlegen rond. Wat betekent dat ze zowat elke minuut heen en weer zwaaien tussen omhelzing-en-los, omhelzing-en-los… Ik moet er elke keer van glimlachen als ik hen zie.

Gisterennamiddag hoorde ik iets anders, maar wel over hetzelfde thema, toen ik moest overstappen op een andere trein. Enkele meisjes stonden met de koppen bij elkaar wat te gibberen. Toen ik boven aan de roltrap kwam – roltrappen spelen een belangrijke rol in mijn dagelijks pendelbestaan -, hoorde ik het ene meisje zeggen: “Vanavond gaan we beslissen of we uiteen gaan.” Gevolgd door enkele uitroepen van “Oooh!” en “Jaaa?!”. Niettegenstaande de ernstige inhoud van de boodschap moest ik er toch weer door glimlachen. Als je die zin hoort uitspreken alsof het over de keuze van een bioscoopfilm gaat (“Vanavond gaan we beslissen of we gaan kijken naar Shrek 8 of de 305 Dalmatiërs.”), waarna er een reactie komt alsof het gaat over de sappigste roddel van de laatste maand…

Twee ontmoetingen aan het andere eind van het spectrum, en allebei waren ze zo onschuldig en aandoenlijk…

2 thoughts on “Koppel x2

  1. Aah … die prille liefdesperikelen … mais où sont les neiges d’antan?

    Meisje is onverhoeds in verwachting. Of ze dan zonder condoom vrijen? ‘Normaal niet,’ zegt ze, ‘maar ’t was zijn verjaardag en daarom mocht hij een keertje zonder.’

Geef een reactie

