Kaas

Gisterenavond mocht Big in Belgium een verjaardagsfeest begeleiden. De genodigden waren in avondkledij; de dertigjarige wou er iets speciaals van maken. Er was ook een kaasbuffet voorzien.

We zijn het eerste uur rustig begonnen. Niet nodig om de mensen hun spijsvertering direct in de war te brengen. Na een korte pauze – waarin we de kaastafel onveilig maakten – kwamen de snellere nummers. Wat rock ’n roll, wat rock, en Lithium van Nirvana. Halfzat, pogoënd mansvolk met drank in de handen maakt een muzikant altijd wat nerveus als er geen dranghekkens, Friese ruiters of mijnenvelden voorzien zijn tussen de muzikanten en de dansers…

Het was in alle geval een leuk optreden. Ik had er echt een goed gevoel bij, wat wil zeggen dat er weinig fouten gespeeld zijn en de drive er echt in zat. Er zijn zo van die dagen dat mijn instrument precies niet van mij is; dat zijn de slechtere optredens. Terwijl ik er mij gisteren wel mee op mijn gemak voelde. ’t Zal wel zijn omdat ik geen professionele muzikant ben zeker, en thuis de tijd niet heb (of maak) om veel te oefenen… Ofwel komt het omdat we na een aantal recente optredens wat meer op elkaar ingespeeld geraakt zijn.

Normaal hadden we vandaag ook een optreden, op een free podium in mijn eigen gemeente. Ik heb daar wat voor moeten zagen, eerst voor de inschrijving, daarna om ons te verschuiven naar een beter uur. Het eerste schema dat we doorgemaild kregen, wat niet erg praktisch. Een kwartiertje om te spelen en dan moet je nog opstellen en afbreken om weeral ruimte te maken voor de volgende groep, die maar evenveel tijd bemeten kreeg. De organisatoren zagen dit ook wel in, en we kregen uiteindelijk een half uur, met na ons nog één groep. Helaas kreeg één van ons te horen dat hij deze namiddag op het vliegtuig moest stappen richting Zweden, voor een opleiding. Dus moest ik het optreden terug afbellen… Leuk is anders. Maar qua goed gevoel kan ik nog wel even teren op dat van vannacht…

5 thoughts on “Kaas

  1. >> Smiling Cobra:
    Tja, ’t is tenslotte maar een veredeld verjaardagsfeest he, geen jubileum of zo. Een kaas- en wijnavond, zo je wilt. Meer voor de gezelligheid.
    Ik ga trouwens diene mens zijn rekening niet maken… zolang wij onze vergoeding maar krijgen en we wat ambiance kunnen brengen, ben ik met alles tevreden :).

Geef een reactie

