Stok

Met een onderhandse worp gooide Maxentia mij gisteren een stok toe. En dat op ne zondag. Traag wentelde de stok door de blogosfeer tot ik die nu, op maandagmorgen, opvang. Groot was mijn verbazing toen ik deze morgen van rechts nóg een stok aangereikt kreeg, en nog wel van De Naakte Keizer! Moet ik nu alles tweemaal beantwoorden?

Vooraleer ik de stok(ken) naar drie andere slachtoffers kan doorgooien, moet ik drie vragen beantwoorden, te weten mijn werktitel, mijn geheime titel en mijn droomtitel. Er zijn blijkbaar geen openlijke kettingbriefbedreigingen aan verbonden, maar neem ik het risico? Stel dat ik de stok niet verdergooi, verandert mijn toetsenbord dan misschien opeens van AZERTY in QWERTY? O gruwel.

Dus, mijn werktitel. Geen idee eigenlijk. Ik vraag mij dat ook al zes jaar af. Zes jaar werk ik al als bio-ingenieur bij de Vlaamse Landmaatschappij. Eerst dossiers behandelen. Ondertussen ben ik meer coördinator geworden van het project “dossiers behandelen”. En daarnaast zowat databasebeheerder. Zorgen dat de medewerkers in de provinciale afdelingen op tijd en stond hun digitale voer krijgen.

Wat ik er echter niet altijd bij zeg (en nu komen we aan de geheime titel), is dat ik werk voor een bepaalde àfdeling van de Vlaamse Landmaatschappij. De Vlaamse Landmaatschappij bestaat namelijk uit de afdelingen Landelijke Inrichting, Platteland, en heu hmm de Mestbank. Ssjt! Die welbepaalde bank is eigenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering van en toezicht op de mestactieplannen. Dat die in de loop der jaren verstrengen en dat de landbouwers daardoor meer en meer op hun tellen moeten passen en een ploeg directie-assistenten en juristen in dienst moeten nemen om niet in het administratief drijfzand te verzeilen, bezorgt de Mestbank geen populaire naam. Terwijl de wetten niet door haar gemaakt worden, maar door politici, met de Europese waakhonden op hun hielen. Aber Befehl ist Befehl! Daardoor, en omdat iedereen dan gibberend de vraag stelt of ze geen rekening kunnen komen openen (komaan, geef maar toe, de gedachte vloog even door uw hoofd), zeg ik meestal gewoon dat ik bij de Vlaamse Landmaatschappij werk.

Ahaa, droomtitel. Goh, eigenlijk weet ik dat niet zo goed. Er is zoveel dat mij interesseert. Ik zou bijvoorbeeld graag eens een boek schrijven. Een trilogie in vijf delen. Maar ik weet nog niet waarover. Ik zou ook graag veel beter muziek kunnen spelen en schrijven. Zodat ik nog eens met naam en toenaam op een plaatje prijk. Maar da’s meer hobby-related. Gecombineerd met werk zou ik graag mijn eigen baas zijn. Maar ja, er moet iets zijn waarover je dan baas kan spelen, he; en bovendien twijfel ik aan mijn leidinggevende capaciteiten… Laten we het er dan maar op houden dat ik ervan droom om zonder rode kaken te kunnen zeggen dat ik ingenieur ben…

Een loodzware last valt van mijn schouders. Nu rust op mij de plicht om die stokken zo ver mogelijk weg te gooien. Alleen, stel dat ik die naar iemand gooi, die mijn blog eigenlijk niet leest? Dan sta ik hier ook weer mooi te blinken. Bovendien is het verlofperiode voor sommige bloggers. Als ze hem niet op tijd opvangen, zou zo’n stok dan beginnen rotten en kwalijke geurtjes verspreiden?
We wagen het er op! Eerst een pirouette om wat snelheid te halen, en met een forse zwaai en brul vliegt de stok naar … (spanning) … (nog meer spanning) de Sponzen Ridder, Sportfanaat en Trilogy5! U bent verwittigd. Buk u als u zich niet geroepen voelt…

Bemerking: het viel mij zopas op dat het aantal bezoekers op kouse(n?)voeten de kaap van de 1000 heeft overschreden! Al 1060. Waarschijnlijk is de helft of meer te wijten aan mijn eigen nieuwsgierigheid D

2 thoughts on “Stok

  1. Pingback: Site Peter « Alcyons nest

Geef een reactie

