Zwaar kaliber

Het heeft lang geduurd… Nog maar twee weken bezig en al een writer’s blog block. Als ik het tempo niet aankan zonder epo of testosteron te spuiten, dan nog liever geen dagelijkse post, maar minder frequent. We zien nog wel.

Gisteren kreeg ik een mailtje van de president van een trike club waar we vorig jaar opgetreden hebben. Of we dit jaar opnieuw konden, want het was best meegevallen.

Toen we daar arriveerden, zonk de moed ons toch even in de schoenen. Achteraan de club was een klein zaaltje met een klein podiummetje voorzien. Ons materiaal moesten we dus door het café en tussen het aanwezige volk naar achteren slepen. Alle gelegenheid dus om het toekomstige publiek eens goed te bezien. Korte leren jassen, lang haar, geen haar, lange baarden, T-shirts met “Fat bikers bounce better”,… Komen we hier nog levend buiten?

In een ver verleden, toen de dieren nog studeerden en pinten dronken, was ik bijna dagelijkse klant in een bikercafé op de Oude Markt te Leuven. Helaas, het café is ondertussen al lang niet meer. Met mijn toen nog redelijk lange lokken kon ik daar perfect opgaan in de achtergrond. Ik heb toen wel gemerkt dat er daar veel kerels tussen zitten van het soort ruwe bolster, blanke pit. Zoals overal zaten er ook wel andere gevallen tussen. Dit maar om te zeggen dat het een biotoop was die dan wel mij niet onbekend voorkwam, maar de rest van de groep keek als een varken in een slachterij.

Het werd het beste optreden dat ik me kan herinneren. Die mannen maakten een plezier! Hoe meer lol zij trapten, hoe meer plezier ik had in het spelen. Op een gegeven moment zag ik één van de zware mannen heel bedaard met zijn GSM een fotootje nemen. Daar was ik nu even de kluts van kwijt. Ik herinner me ook dat er een flinke wind opstak vergezeld van een fikse regenbui. Met vele helpende handen spanden we snel wat zeilen aan de zijkant van het zaaltje, zodat ons materiaal buiten gevaar was.

Dit jaar mogen we dus weer gaan. Spijtig genoeg mag één van onze leden op dezelfde dag aanschuiven aan een huwelijksdis. De kans is dus niet zo groot…

Op hun website staan er nog wat foto’s van het optreden, onder Pictures – TrikeDay2005.

One thought on “Zwaar kaliber

Geef een reactie

