Blogs

Ik denk dat ik verslaafd aan het raken ben…

De eerste blog die ik begon te volgen, was die van Koen Fillet, over zijn training voor de marathon van New York. Tot dan toe wist ik wel waar de afkorting vandaan kwam, maar het was iets voor andere mensen. Nadat Koen Fillet zijn plan om zijn vordering bij te houden in (op?) een blog uiteengezet had op Radio 1, ben ik toch even gaan kijken op het aangegeven adres. En ik ben blijven terugkomen.

Op de een of andere manier, hoe exact weet ik niet meer, ben ik nadien terechtgekomen op het webdagboek van Smiling Cobra, toen nog het ondertussen ter ziele gegane Tisamien en Jawadienge!. Tiens, blogs kunnen best wel interessant en grappig zijn!

Van op de ene blog geraak je natuurlijk snel op andere. Enkele vaste klanten aan huis bij Smiling Cobra stonden al snel ook tussen mijn eigen bookmarks. Zo zijn daar de blogs van buddha, micky_oao en freddy11. De Naakte Keizer blijft trouwens de blog met de meest originele vormgeving die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Door te googelen rond tweedehands auto’s stond daar ineens de blog van de Sponzen Ridder voor mijn neus. Leuk leuk. En nog van Leuven ook.

Een van mijn vrienden kondigt niet veel later aan dat hij ook een blog gaat bijhouden, over zijn dochtertje, en nadien ook over de vorderingen op hun bouwwerf. Hopsa, nog wat lectuur!

Op de blog van Smiling Cobra duikt dan plots trilogy5 op van Zuid-Afrika, waarna ik natuurlijk niet anders kon dan daar ook af en toe een piepje te gaan nemen. Commentaar geven was niet mogelijk als je je niet inschreef bij de Opera Community. Trilogy5, door uw schuld ben ik hier nu zelf aan ’t bloggen geslagen. De verleiding werd te groot… Zo’n lege pagina schreeuwt gewoon om opgevuld te worden.
Mijn instellingen stonden in het begin gelijk aan die van trilogy5, zodat iemand die commentaar wou geven, zich moest inschrijven. Micky_oao was zo vriendelijk om dat te doen, en ondertussen is ook comicsken lid (Vogeltje, gij zijt gevangen…! D ).

Maxentia dook op op de site van De Naakte Keizer, en is de laatste aanwinst, samen met Muggenbeet, waarvan ik de link vond op de blog van maxentia.

En nu is’t gedaan! Hoe moet ik dat allemaal nog volgen?

One thought on “Blogs

Geef een reactie

